Het gastgezin - Reisverslag uit Accra, Ghana van backtobasic - WaarBenJij.nu Het gastgezin - Reisverslag uit Accra, Ghana van backtobasic - WaarBenJij.nu

Het gastgezin

Door: backtobasic

Blijf op de hoogte en volg

22 Augustus 2011 | Ghana, Accra

Gisteren was het dan eindelijk zo ver, we zijn ieder naar ons gastgezin gebracht. Ik werd vriendelijk ontvangen door de vrouw des huizes. Ze woont er samen met haar man en in ieder geval 1 dochter met kleinkind (die dan ook dochter genoemd wordt!?) Het is zoals werd vernoemd een traditioneel gezin. Er is een wasplaats, toilet is 5 minuten lopen, maar er is wel stroom. Ik heb een prima kamer waar een kast en drie zetels in staan, een klein bijzettafeltje en een bed. Het eten is nog niet helemaal je van het, hopelijk zal dit nog wennen.
Er zijn nog andere huisjes bij, maar ik ben er nog niet uit wie daar dan allemaal wonen. Ik heb al met een aantal kinderen kennis gemaakt en dat is gezellig. Heb gisteren een tijd met ze onder een bababoom gezeten, lekker koel en met een mooi uitzicht op de omgeving. Helaas spreken de kinderen niet erg goed nederlands en waren ze gisteren erg met me aan het lachen. Dit vond ik niet prettig, dus ga proberen snel de basis van de taal te leren. Goedemorgen, hoe gaat het, het gaat goed, goedemiddag, oog en tanden kan ik al, dus ben op de goede weg.

Morgen naar het ziekenhuis. Ben benieuwd. Nu weer richting huis, hopelijk weet ik de weg nog te vinden ;)

Tot snel allemaal.

  • 22 Augustus 2011 - 16:49

    Het Thuisfront:

    Het nieuwe gastgezin biedt al snel allerlei uitdagingen, zoals ander eten en kinderen die niet goed nederlands (?????) spreken. Leuk te zien, dat jouw taal zich al zo snel ontwikkeld :=)
    Succes bij de kennismaking en verkenning van het ziekenhuis.
    XX van ons allen.

    PS waar vandaan moest je de weg vinden?

  • 23 Augustus 2011 - 17:43

    Freek:

    Hee Hanke,
    Veel nieuwe indrukken (ook voor die kinders daar blijkbaar) als jij dan wat Ghanees leert miss willen hun dan wat Nederlands leren :) Ik ben erg benieuwd naar het ziekenhuis jij vast ook. Veel succes en hopelijk vind je snel je Ghanese draai! x

  • 26 Augustus 2011 - 20:45

    De Zolder:

    ik ook van jou schat, ik ook van jou.
    xD

  • 26 Augustus 2011 - 22:12

    Mirthe:

    Hee zus,

    Nu ik die enkele foto's zie realiseer ik mij dat je toch echt wel in een hele andere wereld belandt bent en dat dit in het begin als decor aanvoelde!!
    Wel erg leuk om via deze weg over jou schouder mee te kunnen kijken...

    Ben je ondertussen al aan het werk geslagen?

    Dikke kus je trotse zus

  • 29 Augustus 2011 - 19:25

    Keerbergen:

    Hoi Hanke ,

    Je verhaal en je foto's komen ons zo bekend voor en brengen ons zeker en vast al in de sfeer .
    Hebben jou gemist op het verjaardagsfeest van Sylvie maar je was er dan toch eventjes bij via skype;
    Ben benieuwd naar je werkomgeving.
    Tot binnenkort !
    X van ons 2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 14467

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2011 - 31 Oktober 2011

Groot avontuur!

Landen bezocht: